هفت موردی که نشان میدهد ازدواج ناپایداری دارید:


وقتی ازدواج میکنید ناپایداری در آن بسیار دشوار است .نه خوشحال هستید و نه ناراحت .آشفتگی عاطفی به شما سختی میدهد. لیست زیر برخی ازمواردی است که نشان میدهد ازدواج ناپایداری دارید.

1️⃣بی ا عتمادی
شما  و همسرتان به همدیگر اعتمادی ندارید  پس پایداری در ازدواج برای شما هیچ معنی و مفهومی ندارد. یک ازدواج بدون نیاز به اعتماد و صداقت نمیتواند پایدار بماند

2️⃣استدلال ثابت
اگر شما با همسرتان بدون هیچ دلیلی بحث میکنید ، این باعث مشکلاتی در ازدواج میشود و همواره به همدیگر شک دارید.  استدلالهای ثابت باعث ناپایداری در ازدواج میشود و مشکلات بسیاری را در زندگی بوجود می آورد

3️⃣بدون برنامه ریزی های آینده
در صورتیکه برای روزهای آینده برنامه ریزی نداشته باشید ،البته منظور برنامه ریزی برای بچه ها نیست ،کلا برای زندگی برنامه ریزی  نداشته باشید  به این معنی است که همسرتان  از ادامه زندگی  با شما دلسرد شده است.

4️⃣نداشتن صمیمت جنسی
صمیمیت جنسی راهی برای نشان دادن عشق و علاقه  به همسر است. در صورتیکه هیچ صمیمتی وجودنداشته باشد، ازدواج شما ناپایدار است . اگر به همسرتان علاقمند نیستید  به این معنی است که  عشق شما کاهش یافته است  و در آینده ازدواج بی ثباتی خواهید داشت و باعث آشفتگی عاطفی میشود و سلامتی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

5️⃣اگر شما هرچیزی را از همسرتان پنهان میکنید  به این معنی است که شما در ازدواج هیچ ارتباطی به هم ندارید و این عدم ارتباط  می تواند باعث بی ثباتی در ازدواج شود

6️⃣انتظارات بیش از حد
اگر انتظار شما از همسرتان بیش ازحد انتظار است،  مطمئن باشید در آینده نزدیک، ازدواج ناپایداری خواهید داشت که منجر به ایجاد مشکلات در زندگی میشود.

7️⃣سرزنش
اگر شریک زندگی  خودرا سرزنش میکنید،  این  رفتار تاثیر منفی در ازدواج میگذاردو به این معنی است  که شما به همسرتان اعتماد ندارید و آماده مسئولیت نیستید این فقدان اعتماد میتواند باعث مشکلات مختلف دیگر میشود.

همین امروز خود را تغییر دهید تا ازدوج تان پایداری بیشتری پیدا کند.

فیروزه سخندانی
روانشناس شخصیت و مشاور ازدواج
پژوهشگر و درمانگر مسائل جنسی

˄